Практична робота в середовищі Lazarus “Світлофор”
25.09.2016Практична робота Світлофор для знайомства з об’єктами Shape, Timer і подією OnMouseUp.
Хід роботи
1. Запустіть середовище візуальної розробки програм Lazarus. Виконайте команду головного меню Проект – Створити проект, у діалоговому вікні виберіть зі списку слово Програма і натисніть кнопку Створити.
2. Збережіть проект у папці Світлофор
3. Розмістіть на формі компонент Shape1. Він являє собою найпростішу геометричну фігуру відповідним чином заштрихованну або однотонну.
Shape1 |
Властивості |
Shape |
Встановити значення властивості stCircle (Коло)Властивість Shape визначає, яка фігура буде зображена. Варіанти: квадрат, ромб, прямокутник, коло, прямокутник з округленими кутами | ||
Brush |
Властивість Brush визначає
|
5. Встановіть зафарбовування кола червоним кольором.
6. Додайте об’єкти Shape2 і Shape3 чорного кольору
7. У процедуру OnMouseUp для об’єкта Shape1 введіть код для зміни кольору.
Shape1.Brush.Color: = clRed;
Shape2.Brush.Color: = clBlack;
Shape3.Brush.Color: = clBlack;
8. Для об’єктів Shape2 і Shape3 процедура OnMouseUp повинна змінювати кольори кіл відповідно до кольорів світлофора.
9. Запустіть проект на виконання.
10. Помістіть на форму об’єкти Shape різної форми і кольору для створення моделі міської вулиці.
11. Помістіть на формі ще декілька об’єктів Shape і сконструюйте із них автомобіль. Додайте його на дорогу.
12. Для анімації об’єкта Shape помістіть на форму об’єкт Timer вкладки System
Властивості |
Interval |
Interval = 10Властивість Interval визначає інтервал в мілісекундах між виникненням подій OnTimer (за замовчуванням інтервал дорівнює 1 секунді). |
Enabled |
Встановити значення властивості Enabled = falseВластивість Enabled визначає, включений або вимкнений таймер (за замовчуванням, він включений). | |
Події |
OnTimer |
// В програмному коді номер об’єкта в програмі відповідає номеру // об’єкта на форміShape4.Left:= Shape4.Left – 5;if Shape4.Left < 0 then Shape4.Left:=Form1.Width; |